Co to jest OCR i jak ta technika mogłaby przyczyniać się do dużej redukcji kosztów utrzymania księgowości?

Olbrzymie skoroszyty, w jakich będące w księgowości pracownice przechowują dziesiątki, jeśli nie tysiące archiwalnych faktur na szczęście przechodzą powoli w zapomnienie.
Dzieje się tak z tego powodu, że rozwój techniki, jaki ma miejsce aktualnie na naszych oczach zezwala nam do produkowanie urządzeń, jakie w niezwykły sposób powodują, że wykonywanie powszednich czynności staje się prostsze i przyjemniejsze.

odnośnik do strony

Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Przykładowo jednym z tzw. urządzeń peryferyjnych, które można by dołączyć do np. laptopa może być skaner, dzięki któremu można by prędko niejako „skopiować” zawartość każdej kartki do komputera.

Podobnie interesujący materiał przeczytasz pod tym odnośnikiem – przekonasz się, że jest niezwykle atrakcyjny, więc przeczytaj go.

Zakres wykorzystania tej techniki jest ogromny, jednak w opisywanym tutaj kontekście czynności o nazwie digitalizacja faktur, system tego typu mógłby posłużyć się do widocznego zmniejszenia cen utrzymania księgowości. Technikę elektronicznego rozpoznawania liter można zastosować, aby mieć dostęp do komputerowego archiwum dokumentów.

firma

Autor: Henrik Mayor
Źródło: http://www.flickr.com

Żeby było to możliwe, na komputerze, do jakiego podłączony jest skaner, musi zostać ponadto zainstalowane oprogramowanie odczytujące tekst ręczny, jak i maszynowe. W ten sposób znika konieczność ręcznego wprowadzania tekstu do komputera, zresztą w ten sposób nie skopiowalibyśmy żadnych podpisów ani pieczątek. Naturalnie można w tego typu sposób archiwizować nie tylko faktury, lecz również wszystkie pozostałe stare dokumenty.

Powinni to robić wyłącznie fachowcy, gdyż w przypadku starych dokumentów, należy niezwykle dbać o ostrożność. Należałoby również dodać, że digitalizacja faktur zezwala na zminimalizowanie kosztów archiwizacji nawet do 50 procent.