
Nie do zdarcia są chyba branżowe pisma, gdyż zawsze w jakiejś grupie zawodowej będą się sprzedawały. Nie wychodzą one w ogromnych nakładach, ale wyprzedają się prawie wszystkie. Ich cena nie jest niska, bo są wypełnione niezwykle specjalistyczną treścią, jaką trudno znaleźć choćby w sieci. Jeśli chodzi o inne magazyny czy gazety, to największą właśnie konkurencję odgrywa sieć internetowa. Jeśli nie możemy czegoś przeczytać w sieci dostajemy to na papierze (tak jest w rzeczy samej w przypadku czasopism branżowych), jednakże z drugiej strony standardowe magazyny dla wszystkich zawierają zwykle to, co odnajdziemy także w sieci.
Z takiej właśnie przyczyny obniża się poziom nabywania takich gazet. Jeszcze jakoś sobie dają radę tygodniki czy miesięczniki, ale już dzienniki powolutku chyba się żegnają z papierem. Co interesujące, w w tym zestawieniu jedna z pozycji wydaje się bezpieczna. To gazetki promocyjne. Nie jest ważne, czy mówimy o takich gazetkach z branży spożywczej czy sprzętu AGD, ich ilość wcale się nie obniża, ba, ich ilość właśnie się zwiększa. Nie tylko wielkie sklepy korzystają z tego typu formy promocji, ale również małe sklepiki osiedlowe. To dość prosty i dość tani sposób żeby dotrzeć do wielu osób. Wielu, zwłaszcza młodych ludzi nie zwraca na nie uwagi, bo ich światem jest internet, ale dla trochę starszych ludzi to wspaniałe źródło wiedzy jak .