Metody na powiększenie sprzedaży

Współczesny handel został zdominowany poprzez reklamę. Często wydaje się że wyprzedawany artykuł jest mniej istotny aniżeli to, w jaki sposób zostanie zademonstrowany. Możemy niekiedy odnieść wrażenie że więcej energii wkłada się w promocję towaru aniżeli w sam artykuł.


sale.JPG|L|W=180|ALT=przeceny]

To eksperci od marketingu głowią się nad tym, jak skutecznie przyciągnąć klientów. Ciekawym zjawiskiem jest to, że w tejże dziedzinie panują charakterystyczne mody, określone taktyki przez pewien czas stają się w wyższym stopniu popularne niż pozostałe. Przykładem może być w tym przypadku na masową skalę wykorzystywany system tak zwanych zakupów grupowych. Polega on na tym, iż mocą specjalnych umów (przykładowo z portalem internetowym), po zebraniu odpowiedniej ilości osób, klienci mogli skorzystać ze znacznych obniżek okazując odpowiednie kupony rabatowe w postaci elektronicznej . Taki sposób reklamowania – jak donoszą audycje ekonomiczne – odchodzi powoli w zapomnienie. Klientom taki sposób kupowania zwyczajnie się znudził.
Następną taktyką wykorzystywaną do zwabienia klienta w nasze progi jest wykorzystywanie różnych świąt. Klasycznym przykładem może tu być dzień św. Walentego. Już parę tygodni przed tymże świętem – praktycznie w każdym lokalu usługowym – oferowane bywają kupony rabatowe do zagospodarowania we dwoje.

Ten materiał prezentuje bardzo ciekawe sprawy, więc jeżeli masz ochotę zgłębić prezentowany temat bardziej, sprawdź także to oryginalne www (http://netprint.pl/wizytowki/transport).

Zazwyczaj w ów sposób promowane są usługi kawiarni lub sklepów z produktami drogeryjnymi. Dla niego rabat na środek łagodzący po goleniu, dla niej – dajmy na to – zniżka na jakiś zmysłowy zapach. Wykorzystywanie tego rodzaju okazji stało się już standardem.


sale.jpg|R|W=170|ALT=wyprzedaże]

Zachodzi pytanie, czy takie akcje promocyjne gdzie wręczane są kupony rabatowe (w jakiejkolwiek formie) są opłacalne. Może to dziwić, ale profity ze sprzedaży promocyjnych są o wiele większe od sprzedaży regularnej tego samego artykułu . Moim zdaniem wytłumaczenie tego – osobliwego na pierwszy rzut oka – faktu jest bardzo proste. Człowiek ma w swojej naturze skłonność do polowań. Ongiś polowaliśmy na zwierzęta, obecnie na rozmaitego typu okazje (więcej zobaczysz pod adresem). Ma tu spore znaczenie pragnienie rywalizacji. Mamy przy tym często złudne odczucie iż coś zyskaliśmy, co zawsze jest miłe (nawet kiedy jesteśmy świadomi faktu że jesteśmy lekko manipulowani).