Waga marki w obecnej rzeczywistości

Marka w świecie współczesnego marketingu jest wartością nadrzędną. Wyrobienie pozytywnej opinii jest kwestią długiego czasu zaplanowanych strategii związanych z reklamą, wykorzystywania właściwego wzorca zachowania wobec odbiorcy, oraz w czasie rozkwitu portali społecznościowych – szybkiej i błyskotliwej reakcji na to, co dzieje się w mediach.

Zegarki diesel
Na działania marketingowe wydawane są ogromne sumy pieniędzy, w wielkich firmach sztaby profesjonalistów analizują każdy medialny ruch firmy, analizują różne strategie zachęcenia odbiorcy i zbudowania w jego oczach korzystnego wizerunku. Na dzień dzisiejszy nawet portale społecznościowe są nieustannie monitorowane w aspekcie sympatii zwykłych ludzi do danego produktu. Wszystko dlatego, że klient (więcej dowiesz się na tej stronie) emocjonalnie przywiązany do marki będzie sięgał po produkt nią oznaczony właściwie bez zastanowienia.

Walka o klienta

Najbardziej pożądanym powodzeniem marki jest stan, kiedy odbiorca myśląc o jakimś szeroko pojętym produkcie, kojarzy go z jedną marką. Bardzo dobrym przykładem jest na przykład marka Adidas, której nazwa większej części ludzi kojarzy się z obuwiem sportowym.

Przeczytaj ten ciekawy tekst i odkryj więcej tutaj. Z pewnością nie pożałujesz. Nie zwlekaj ani chwili! Zrób to teraz!

Jej największym konkurentem jest firma Nike, która kilka dekad temu przejęła duży kawałek rynku swoimi produktami oznaczonymi marką Jordan. Segment ubraniowy jest zresztą prawdziwym polem walki pod względem marketingowym, co można stwierdzić przyglądając się podzieleniu tegoż między kilka firm. Tak dla przykładu segment odzieży jeansowej kojarzy się z paroma klasycznymi markami – jak Big Star czy Diesel. Ta pierwsza zdobyła swoją w gronie obywateli USA, druga natomiast wywodzi się z Włoch i zdobywała swoją renomę wśród innej grupy odbiorców. Tylko u nas – produkty znanych producentów: więcej

Walka z potentatami

Kuchnia wyposażona urządzeniami marki Franke

Autor: Franke
Źródło: Franke

Młodsze firmy, żeby zyskać zawładnąć pewną częścią rynku, oferują produkty przeznaczone dla wybranego grona odbiorców. Łakomym kąskiem dla specjalistów od marketingu jest grupa ludzi młodych, w tym przypadku liczy się na sentyment klienta i na długofalowe przywiązanie do marki. Przykładem firmy kojarzącej się z młodymi osobami jest Fossil, który oferuje różnorodne dodatki do ubrań. Jeszcze innym rynkiem jest rynek wyspecjalizowany, gdzie odbiorca posiada duże zasoby finansowe, ale ma odmienne potrzeby, niż klient innego typu. Niektóre firmy swoją ofertę dedykują właśnie specjalistom i są popularne głównie w tego typu środowiskach. Przykładem może być jest Franke – marka kojarzona zazwyczaj przez kucharzy i właścicieli restauracji. Popularne produkty w niskich cenach – Franke sklep