Przeglądy i pilne reperacje. Czego potrzebujemy, żeby nasz samochód jeździł bez kłopotów?

W każdym jednym aucie nadchodzi chwila na przegląd. Istotną sprawą jest okresowy przegląd auta, podczas jakiego firma wykonująca przegląd powinna zwrócić uwagę na hamulce, wszelkie płyny, układ kierowniczy. Możliwe, że wyniknie zmiana klocków hamulcowych w samochodzie.

To oczywiste, że dobrze działające hamulce zapewniają kierowcy i jego pasażerom bezpieczeństwo w czasie dłuższych i krótszych wyjazdów. Istotnym elementem układu hamulcowego auta są klocki hamulcowe. Trzeba dbać o to, by we właściwym czasie wymieniać klocki hamulcowe na nowe, ponieważ ich stan wpływa negatywnie na skuteczność i drogę hamowania. Jeżeli musimy wymienić klocki na EBC samodzielnie, musimy poradzić się uprzednio fachowca albo zdobyć więcej wiedzy w tym zakresie – poznaj sklep OEM+ Tuning Center. Przed zamontowaniem nowego klocka konieczne jest wycofanie tłoczka zacisku do określonej pozycji. Wcześniej można łagodnie odsunąć gumowy mieszek i upewnić się, czy na tłoczku nie pojawiły się ślady korozji spowodowane wypływem płynu.

samochód

Autor: Jin Wu
Źródło: http://www.flickr.com

Jeśli są, trzeba zmienić tłoczek albo zacisk. Sprawdzić należy także stan silikonowej osłony tłoczka hamulcowego. Ten tłoczek warto posmarować pewną warstwą profesjonalnego smaru do ruchomych części hamulców. Dlatego że elementów do zrobienia jest wiele, warto zaplanować sobie pracę na parę godzin.

Jeśli mamy jakąkolwiek wiedzę warsztatową możemy przystąpić do samodzielnej sklep.oemtuning.plhamulcowych ale w innych przypadkach należy po prostu zapłacić za nią serwisowi. Wówczas będziemy pewni, iż klocki EBC są poprawnie zamontowane, a nasze hamulce będą działały właściwie i bezawaryjnie. Na hamulcach zdecydowanie nie można oszczędzać – to raz, a dwa – warsztat, który przeprowadza dla nas przegląd auta, przeprowadza jazdę próbną w celu sprawdzenia poprawności pracy układu oraz poinformuje nas o właściwych metodach konserwacji i o konieczności unikania gwałtownego hamowania w czasie docierania się nowo wstawionych elementów, aby zapobiegać ich przegrzaniu.