Programy lojalnościowe w skrócie|Parę faktów o programach lojalnościowych

Choć do niedawna relacje między firmą i klientem były indywidualną kwestią danego przedsiębiorstwa, to bez wątpienia od kilku lat możemy dostrzec spore zainteresowanie firmami, które zajmują się obsługą programów lojalnościowych.

programy lojalnościowe

Autor: Robert S. Donovan
Źródło: http://www.flickr.com
Co kryje się za pojęciem programy lojalnościowe? W sytuacji, kiedy jakiś klient decyduje się rozpocząć współpracę z firmą – przykładowo kupując od niej produkty – dla firmy jest rzecz jasna korzystne to, żeby współpraca ta potrwała jak najdłużej- polecane programy lojalnościowe. Im dłużej przecież klient zakupuje produkty, tym dłużej firma zarabia i tym samym może się na bieżąco rozwijać. Nie dziwi więc, że firmy zainteresowane długotrwałą współpracą kierują do całych grup klientów jak najbardziej korzystne oferty, które są oparte właśnie o programy lojalnościowe.
W życiu codziennym zazwyczaj spotykane programy lojalnościowe to popularne karty klienta, dzięki jakim można dokonywać tańszych zakupów korzystając z atrakcyjnych zniżek bądź ofert dedykowanych tylko dla korzystających z tego typu karty. O ile obsługa programów lojalnościowych w tym zakresie jest dość prosta, o tyle komplikacje mogą pojawić się przy bardziej skomplikowanych akcjach.

Dla wielkich przedsiębiorstw sprzedających własne produkty w olbrzymich ilościach zastosowanie tego typu karty byłoby raczej niepraktyczne. Ze względu na dużą konkurencję, podstawą jest sięganie po takie rozwiązania, jakie pozwolą utrzymać klienta na dłużej. W tym kierunku powoływane są specjalne zespoły osób mających pożądane wykształcenie i umiejętności. Firmy, w których obsługa programów lojalnościowych (PRO.FILL) jest jednym z powszechnych zadań, bardzo często gromadzą wielu specjalistów zwłaszcza z zakresu marketingu.
wizerunek - firma

Autor: Ministerio de Relaciones Exteriores
Źródło: http://www.flickr.com
Poza nowym pomysłem potrzebne jest również kompleksowe opracowanie strategii, jaka byłaby gotowa do wdrożenia. Niezwykle często takie firmy dodatkowo przeprowadzają badania wśród klientów już po wprowadzeniu nowego programu lojalnościowego.

Tym sposobem możliwe jest kontrolowanie na bieżąco oczekiwań klientów i stopnia ich zadowolenia z udostępnianych ofert. Stąd też tego rodzaju programy możemy aktualnie spotkać w rozlicznych miejscach, a nad każdym takim programem lojalnościowym czuwa duża liczba ludzi.