Kierownik – przyjaciel czy dyktator, zatem o dylematach zarządzania zespołem

Stanowisko kierownicze wymaga głównie umiejętności zarządzania grupą. Przydzielenie pojedynczym pracownikom sprecyzowanych obowiązków pozwala efektywnie spełniać wyznaczone cele.

firma - pejzaż

Autor: Prentsa Aldundia
Źródło: http://www.flickr.com
Dobry przywódca powinien znać własnych pracobiorców, by mieć pojęcie, w jaki sposób najlepiej zmotywować ich, w jakich dziedzinach zagwarantować rozwój. Powinien on zidentyfikować tak już posiadane umiejętności, a także cechy charakteru, ażeby zdołać ocenić, czy pracownik jest ambitny oraz pragnie się rozwijać. Takiej osobie możemy bowiem polecić nowe obowiązki oraz wyzwania – będzie to dobre zarówno dla firmy, jak i dla pracobiorcy, który będzie się czuł wyróżniony.

Szukasz dodatkowych materiałów na omawiany tutaj temat? To nie problem, po prostu wejdź dalej szkolenia z motywowania a zobaczysz, że to było bardzo łatwe.

Powinien udzielać pomocy, lecz być też wymagającym jak też przede wszystkim konsekwentnym. W owej sytuacji idealne jest odkrycie złotego środka.

Światło diodowe

Autor: LARS
Źródło: LARS

Serwis zumi w urządzniach moblinych

Autor: Zumi
Źródło: http://www.zumi.pl
Bycie dobrym kierownikiem nie jest prostym zadaniem, bowiem trudno być zarówno przyjacielem, jak i zwierzchnikiem. Zarządzanie ludźmi wymaga cech, jakie pozwolą z jednej strony na wyrażenie empatii i dobrego serca, z kolei z drugiej strony wytrwałości i rygoru. Ich połączenie, choć może wydawać się skomplikowane, przeważnie jest kluczem do sukcesu. Kierownik teamu nie może się wahać, powinien mieć poczucie własnej wartości a także nie wdawać się w dysputy z pracobiorcą, jaki podważa jego zdanie.

Musi egzekwować od własnego zespołu wykonywanie zleconych obowiązków, dawać rady umożliwiające jego poprawne wykonanie i jasno wyrażać swoje opinie, oceniając nie osoby, tylko sposoby ich postępowania.

Jeżeli interesują Cię prezentowane w tym tekście kwestie i masz ochotę przeczytać większą ilość wiadomości na tego typu temat – kliknij tutaj.

Umiejętność planowania to także cecha niezbyteczna do organizacji pracy teamu.